Subsidie Effectuering ruimtelijk beleid
Voor wie
Overijsselse gemeenten of een Overijsselse rechtspersoon die zich inzet voor ruimtelijke activiteiten in Overijssel.
Wat
Subsidie voor onderzoek, visievorming en planontwikkeling van ruimtelijke projecten. De projecten moeten gaan over ruimtelijke ordening en wonen en zijn van belang voor de provincie.
De aanvraag mag dus niet het uitvoeren van een project zijn.
Waarvoor
Voor voorbereidend onderzoek, visievorming en/of planontwikkeling over concrete ruimtelijke projecten of ruimtelijke voorzieningen.
Een voorbeeld van het formulier printen
Als u een overzicht wilt van de vragen die op uw project van toepassing zijn dan voert u de volgende actie uit:
- U opent het formulier.
- U kiest bij 'Inleiding' onderaan de pagina bij de vraag 'Ik log in met' voor de optie 'geen van beide'. Daarna drukt u op de knop 'Volgende'.
- Bij 'Voorwaarden' (en eventueel 'Voorwaarden -vervolg-') beantwoordt u de vragen zoals die op uw project van toepassing zijn. Daarna drukt u op de knop 'Volgende'.
- U klikt op de knop ‘Afdrukken’. U vindt deze aan de linkerkant van het formulier.
Informatie over de subsidie
- De aanvrager is:
- een Overijsselse gemeente,
- een Overijssels gemeentelijk samenwerkingsverband, of:
- een Overijsselse rechtspersoon die zich inzet voor ruimtelijke activiteiten in Overijssel.
- Het ruimtelijke project:
- past binnen de beleidsdoelen en onderwerpen zoals beschreven in de Omgevingsvisie Overijssel.
- heeft een regionale schaal, uitstraling of werking óf het kan een voorbeeld zijn voor andere projecten.
Regionaal betekent hier dat de resultaten van het project in twee of meer Overijsselse gemeenten te gebruiken zijn.
- Deze subsidieregeling valt onder de de-minimisverordening.
De volledige regeling en een toelichting op de gebruikte begrippen leest u in hoofdstuk 1 en paragraaf 2.1 van het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2017.
U stuurt de volgende bijlagen mee met uw aanvraag.
- Een projectplan.
- Een begroting en dekkingsplan. Voor deze regeling geldt dat alleen kosten van derden voor subsidie in aanmerking komen. Maak bij voorkeur gebruik van het Microsoft Excel bestand ‘Format begroting’ dat u op deze pagina kunt downloaden.
- Een bewijs van bankrekening als u nog nooit subsidie heeft ontvangen van de provincie of als uw bankrekeningnummer is gewijzigd. Bijvoorbeeld een kopie van bankafschrift of, bij telebankieren, een schermprint waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Let op: stuur geen kopie van uw bankpas mee.
- Verleningsbrieven als uw organisatie eerder de-minimissteun heeft ontvangen (indien van toepassing en alleen als u de steun niet van ons heeft ontvangen).
- Een ondertekende machtiging als u dit formulier invult als gemachtigde. U kunt hiervoor gebruik maken van ons voorbeeld Machtiging.
U kunt maximaal 100 MB aan bijlagen uploaden. Wij raden u aan om de gevraagde bijlagen digitaal beschikbaar te hebben voordat u aan het invullen begint.
U vraagt de subsidie aan met het aanvraagformulier Effectuering ruimtelijk beleid. In het formulier kunt u de gevraagde bijlagen uploaden.
Onze aanvraagformulieren zijn digitaal
U kunt inloggen maar dit is niet verplicht. Als u niet inlogt moet u het formulier in één keer invullen en verzenden. U kunt het formulier dan niet tussentijds opslaan.
Inloggen
Inloggen kan op de volgende manieren:
- Met DigiD.
Te gebruiken door particulieren (NAW-gegevens worden voor u ingevuld) of door medewerkers van organisaties die niet beschikken over eHerkenning (NAW-gegevens worden niet voor u ingevuld). - Met eHerkenning.
Te gebruiken door medewerkers van organisaties die beschikken over eHerkenning. U heeft minimaal niveau EH2 nodig.
Als u inlogt met DigiD of eHerkenning dan worden uw ingevulde gegevens automatisch opgeslagen nadat u op de knop 'Volgende' heeft gedrukt. Uw opgeslagen formulier kunt u terugvinden in het klantportaal MijnOverijssel.
Wij handelen de aanvragen af in volgorde van ontvangst van volledige aanvragen, dit is met alle gevraagde bijlagen. Wij verlenen de subsidies totdat het beschikbare budget bereikt is.
Volledigheidstoets
Wij vragen om een aanvulling als een aanvraag niet volledig is. De aanvraag is volledig op het moment dat wij de gevraagde gegevens ontvangen.
De behandeltermijn van uw aanvraag is maximaal 13 weken.
De subsidie bedraagt maximaal 50% van de kosten die voor subsidie in aanmerking komen.
Het subsidieplafond voor 2021 is € 75.000,-.
Let op
U kunt het hele jaar door aanvragen of totdat het beschikbare budget is bereikt.
Voordat u aanvraagt
Neem voordat u een aanvraag indient contact op met een beleidsmedewerkster Ruimte en Bereikbaarheid. Er wordt dan gekeken of uw aanvraag past binnen deze subsidieregeling. U krijgt ook advies en ondersteuning om uw aanvraag in te dienen.
Mieke Rodenburg
Telefoon: 038 499 8243
Format begroting
Maak bij voorkeur gebruik van ons ‘Format begroting’ onder het kopje Downloads. Als u een eigen begroting wilt indienen, let er dan op dat deze aan een aantal eisen voldoet. Meer informatie vindt u op onze pagina Kostensoorten.
Machtiging
Als u iemand anders vraagt om de subsidie voor u aan te vragen stuur dan een ondertekende machtiging mee. U kunt ons voorbeeld gebruiken of een eigen machtiging.
Meer informatie
over de Omgevingsvisie Overijssel