Inkoopacties energiemaatregelen Overijssel
Voor wie
Overijsselse gemeenten.
Waarvoor
Voor het, in samenwerking met een professionele partij, organiseren van inkoopacties voor particuliere woningeigenaren.
Onder een inkoopactie verstaan wij: een actie waardoor er voor een groep particuliere woningeigenaren korting wordt bedongen bij één of meerdere leveranciers op de inkoop van energiemaatregelen aan de woning. Deze energiemaatregelen moeten leiden tot energiebesparing of opwekking van hernieuwbare energie.
Voorbeeld van het formulier printen
Als u een overzicht wilt van de vragen die op uw project van toepassing zijn dan voert u de volgende actie uit:
- U opent het formulier.
- U kiest bij 'Inleiding' onderaan de pagina bij de vraag 'Ik log in met' voor de optie 'geen van beide'. Daarna drukt u op de knop 'Volgende'.
- Bij 'Voorwaarden' (en eventueel 'Voorwaarden -vervolg-') beantwoordt u de vragen zoals die op uw project van toepassing zijn. Daarna drukt u op de knop 'Volgende'.
- U klikt op de knop ‘Afdrukken’. U vindt deze aan de linkerkant van het formulier.
Informatie over de subsidie
- De aanvrager:
- is een Overijsselse gemeente;
- schakelt een derde partij in voor de organisatie van de inkoopactie. Deze derde partij heeft ervaring met het organiseren van inkoopacties gericht op energiemaatregelen voor particuliere woningeigenaren. U kunt dit aantonen door te verwijzen naar eerder georganiseerde inkoopacties door deze derde partij;
- GEWIJZIGD: kan twee keer subsidie ontvangen op basis van deze subsidieregeling;
- start binnen 6 maanden na subsidieverlening met de activiteiten.
- Per aanvrager worden minimaal 2.500 particuliere woningeigenaren individueel uitgenodigd om aan de inkoopactie deel te nemen.
- De communicatie naar de particuliere woningeigenaren wordt afgestemd met de coördinator van het gemeentelijke energieloket.
De precieze voorwaarden en een toelichting op de gebruikte begrippen kunt u nalezen in het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2017, hoofdstuk 1 en paragraaf 3.19 Inkoopacties energiemaatregelen Overijssel.
U stuurt de volgende bijlagen mee met uw aanvraag:
- Een plan van aanpak waarin in ieder geval beschreven staat:
- met welke partij de aanvrager de inkoopactie gaat organiseren;
- hoeveel woningeigenaren er minimaal individueel worden benaderd;
- hoe de afstemming met het gemeentelijke energieloket plaatsvindt;
- wat de planning is van de inkoopactie.
- Een begroting en dekkingsplan. U kunt hiervoor ons Begrotingsformat gebruiken.
- Een ondertekende machtiging als u dit formulier invult als gemachtigde.
In het formulier kunt u maximaal 100 MB aan bijlagen uploaden. Wij raden u aan om de gevraagde bijlagen digitaal beschikbaar te hebben voordat u aan het invullen begint.
U vraagt de subsidie aan met het aanvraagformulier Inkoopacties energiemaatregelen Overijssel dat u kunt vinden op deze pagina. In het formulier kunt u ook de gevraagde bijlage uploaden.
Onze aanvraagformulieren zijn digitaal
U kunt op drie manieren inloggen op onze formulieren:
- Met DigiD.
Te gebruiken door particulieren (uw NAW-gegevens worden voor u ingevuld) of door medewerkers van organisaties die niet beschikken over eHerkenning (er worden geen NAW-gegevens gevraagd of opgeslagen). Het formulier kan tussentijds worden opgeslagen. - Met eHerkenning (niveau EH2).
Te gebruiken door medewerkers van organisaties die beschikken over eHerkenning. Het formulier kan tussentijds worden opgeslagen. - Met geen van beide.
Door iedereen te gebruiken. U moet het formulier in één keer invullen en verzenden want u kunt het formulier niet opslaan.
Als u inlogt met DigiD of eHerkenning dan worden uw ingevulde gegevens automatisch opgeslagen nadat u op de knop 'Volgende' heeft gedrukt. Uw opgeslagen formulier kunt u daarna terugvinden in het klantportaal MijnOverijssel. Een opgeslagen formulier wordt 8 weken bewaard.
Wij handelen de aanvragen af in volgorde van ontvangst van volledige aanvragen, dit is met alle gevraagde bijlagen.
Volledigheidstoets
Wij vragen om een aanvulling als een aanvraag niet volledig is. De aanvraag is volledig op het moment dat wij de gevraagde gegevens ontvangen.
De behandeltermijn van uw aanvraag is maximaal 13 weken.
De subsidie is 100% van de kosten die voor subsidie in aanmerking komen, met een maximum van € 10.000,- per inkoopactie.
Als twee of meer gemeenten gezamenlijk een inkoopactie organiseren, kan het maximale subsidiebedrag worden vermenigvuldigd met het aantal gemeenten dat de inkoopactie organiseert.
Het subsidieplafond 2021 tot 1 december 2022 is € 500.000,-.
Let op: de regeling is gewijzigd per 18 december 2021
U kunt aanvragen tot uiterlijk op 30 november 2022 voor 17.00 uur of totdat het budget bereikt is.
Format begroting
Kunt u de bestanden niet lezen/gebruiken? Het Overijssel Loket helpt u graag verder: 038 499 88 99 (kies 1).
Machtiging
Als u iemand anders vraagt om de subsidie voor u aan te vragen stuur dan een ondertekende machtiging mee. U kunt ons voorbeeld gebruiken.